Pazartesi, Şubat 13, 2006

NE PROJESİ


Son zamanlarda hangi bloga gitsem hep karşımda aynı logo , hep benzer yazılar.
Neymiş efendim, yok ilk proje imiş de, bilmem bloglar elele imiş de.

Geçin arkadaşlar bunları. Birincisi ilk projede yardımlar, İstanbulda bir hastaneye yapılacakmış. Benim şahsen İstanbula işim kırk yılda bir düşer. İkincisi yardım edilecek ilk bölüm , Hematoloji servisiymiş. Benle ilgisi olmayan bir bölüm. Bildiğim kadarıyla kan hastalıklarıyla ilgili hizmet veriyor. Lösemili çocuklar da galiba bu servisten hizmet alıyor.

5 YTL den başlıyormuş yardımlar. Uzaktaki bi şehirde, hiç tanımadığın bir çocuğa 5YTL yardım edebilirsin. Amaaa aynı 5YTLye mesela bir paket sigara da alabilirsin. Değil mi ya. Sonra ne bileyim, kendi çocuğuna iki paket cips alabilirsin. Eşine çorap alabilirsin, bi cafede bir arkadaşınla birer fincan nescafe içebilirsin, 5 misli bir iddaa kuponu oynayabilirsin.

Sonra bu arkadaşlar, yardım edenlere hediyeler veriyorlar. Birisi çıkmış ben kendi yaptığım bir çift küpeyi veriyorum, ötekisi çıkmış, kendi ördüğü masa örtüsünü vermiş, Zeynep diye birisi taaaa Amerika'dan kendi tasarımı olan bir takıyı gönderecekmiş, Hint işi bardak altlıkları, yemek kitapları, daha neler neler.

Aman görseniz millette bir çaba, bir telaş. Ben de hediye vereyim, Avrupadan bağış nasıl yapılır, benim de katkım olsun, Amerikadakiler PayPal ile gönderebilir mi, çek kabul eder misiniz. Ya nooluyo.

Siteyi kuranlara ne demeli? Yani yanlış anlamasınlar ama, onlarda hiç akıl yok. Ya tamam! Lösemili çocuk, daha küçücük yaşta saçma sapan bir hastalığın pençesine düşmüş, zayıf kalmış, saçları dökülmüş, gülmeyi unutmuş, senin benim koca ömürde görmediğimiz acıyı daha küçücük yaşında görmüş. Ama sen tanımıyorsun ki o çocuğu. Hiç görmedin bile. Adını dahi bilmiyorsun.

Ne kadar umurunda olabilir ki hiç tanımadığın, 3 yaşındaki bir Ali'nin, 5 yaşındaki bir Ayşe'nin yaşamakla ölüm arasında mekik dokuması, acılar çekmesi, göz yaşları dökmesi.

Şimdi farzedelim cebimde fazladan 5 YTL var.

a- 1 paket sigara almak
b- İlk projeye destek vermek

Sizce hangisini yapmalıyım

DEMİŞLER Kİ(<$Blo84>
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloAslında bir seçime bile gerek yok. Eminim hepimiz her ikisini de yapacak güçteyiz.

Seninle gurur duyuyorum.

<$Blo1:09 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blomuchas gracias por tus comentarios

Şaşırma, başka bir blogdan aşırdım :))

PS: İnşallah yorumun için teşekkür ediyorumdur

<$Blo2:21 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$Blosayfanda ilk defa ciddi birsey yazacam SIKI durun =)

benim burda hastaliklar uzerine arastirma yapan doktor arkadaslar var, gercekten hayatlarini buna adamislar, birgun tam bir hastaligin nedenine care bulurken obur gun yeni boyutuyla karsilastiklari halde umitsizlige kapilmiyolar, bir hayat bir hayattir diyerek yardim edebildikleri kadar kisiye yardim etmeye calisiyolar ve parayada cok ihtiyaclari var yaptiklari arastirmalar icin, genelde devlet yardimi aliyolar yada unlu zenginlerden aldiklari milyon dollarlik bagislarla yurutuyolar arastirmalarini. Birde bu meslegin icinde o kadar cok o alinan yardim parasini kendi icin kulanan kisilerde varki inanamazsin. Hadi ya birtek turkiyede olur o tur seyler diye dusunurdum denilir ama surda 11 eylul olayindan sonra toplanan paralar bile yerlerini daha bulmamis. O kadar paranin nerelere gitigi belli deyil, zengin adam avukatini tuttu aldi catir catir devletten tazminat diye kac yuz milyon, fakiri ise oturuyo hala kaybetigi yakinina agliyor.

Simdi diyeceksin bunu bana ne anlatiyorsun kardesim, anlatmamin nedeni iste turkiyemizdede durum oyle, zengini aliyor cocugunu yurtdisinada getiriyor tedaviye, en iyi doktoruda buluyor ilacinida aliyor ama fakir yada orta gelirli vatandaslar ise daha cok cekiyor, hastane kapilarinda rezil oluyor, hasta yakinlariyla birlikte onlarda cekiyor butun sefaleti ve aciyi.

Gecenlerde dilayra arkadas sayfasinda hacettepe universitesinin 'umut evi' adli projesinden bahsetti, o evin verecegi hizmetten, keske ulkemizin her bolgesi o tur evlerle dolsa yapilan yardimlarla yada yurdun her kosesi buyuk sehirlerdeki imkanlara sahip olan hastanelere sahip olsa.

Ulkemizde sigara uzerine birde hicbir egitim verilmiyor, ikinci el sigaranin bile insan oldurdugu burda hergun nerdeyse reklam olarak bir sekilde insanlarin kafasina son 2-3 yildir sokulmaya calisirken turkiyede bakiyorum millet hala bogazindan kesip sigaraya parasini yatiriyor, sigara icen bilmeliki kendisinden baska kendisiyle birlikte olan yakin cevresinide olum riski veriyor.

O yuzden diyorumki sigaraya para vermek yerini onu icmeyi birak hemde elinden geldigi mudetce yardima ihtiyaci olana elini uzat, bu sadece hasta insanlarimiz icin deyil, cok yardima muhtac cocuk var cocuk esirgeme kurumlarinda yada yaslimiz var yaslilar evinde, cocuk gibi onlarda dayak yiyor o yaslilar evinde.

Neyse uzun lafin kisasi 1 tasla iki kus vur mehmet, sigarayi birak kendine iyilik et, sigara paralarinida her hafta gotur bir hastane kapisinda gorecegin yardima ihtiyaci olan vatandasa yada gercekten parayi arastirma icin kulandigindan emin olacagin bir bolume yada ufak tefek hediye alip bunlari gotur bir cocuk esirgeme kurumuna veya yaslilar evine. o zamanda sigara paranla baskasina verdigin mutlulugu icine cek =)

hadi cok uzattim kesiyorum burda.

Kolay gelsin sana mehmet kardes.

<$Blo2:48 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$BloCem
ne diyeceğimi bilemiyorum. Okurken, keşke imkan olsa da şu çocukla oturup saatlerce muhabbet etsem, neler yapabiliriz diye tartışsam diye geçirdim aklımdan. Kısmet,
Gün olur, Atilla İlhan ölür
Gün olur, Cem gelir

<$Blo3:22 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloTebrikler ,güzel anlatmışsın.Umarım daha çok insana ulaşır kampanya.

<$Blo5:14 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger Nilayş ki...

<$Blobenden asirmissin muchas graciasi. Neyse Allah'tan dogru tahmin etmissin..:))

<$Blo9:37 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger tahinş ki...

<$BloMehmet emmi,
Akli olan reklam&halkla iliskiler firmasi sana is teklif eder. Etmezlerse cok sey kaybederler:) Hani o camida sirketim olsa bir dakika durmaz seni ise alirdim:)
Ellerine ve yuregine saglik...

<$Blo2:23 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger Günş ki...

<$BloBu mudur BUDUR :)))

<$Blo2:41 ÖS <$Blo 

<$BloYorum Gönder



 Blog ve RSS Desteği 
 Hızlı Makale--Grup Oku 
Blogger'ın ana sayfasına geçerek, varsa önceden oluşturduğunuz Blog'lar üzerinde işlem yapabilirsiniz. Kayıt olma ve yeni bir Blog oluşturma işlemleri, sadece 3-4 basit adımda tamamlanmaktadır.