Cumartesi, Mart 11, 2006

LİVVARCİN ???

LİVVARCİN bizim soyadımız. Esasında bi standardı da yok. İşte bazı versiyonları

Livvarcin
Livvarçin
Livvarçın

Peki sizce ne anlama geliyo olabilir. Araştırabilirsiniz. Türkçe, arapça, farsça, osmanlıca, ibranice, yunanca, ermenice, ispanyolca,flemence,fransızca..Aklınıza gelen her dilden faydalanabilirsiniz :) Bakalım nasıl sonuçlar gelecek

DEMİŞLER Kİ(<$Blo584>
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blokimsenin bi fikri yok mu... güzel :(

<$Blo7:11 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$Blointernette bi bakayim dedim belki bir yerde bir anlam verir diye ama masallah senin mesaj biraktigin blog isimleri cikti hep, kendi sayfan cikmiyor ama baskalarina mesaj biraktigin sayfalar cikiyor, hepside bayan, benim sayfamdaki mesajlarin bile gozukmuyor =) esin bir gorurse diyecek bu adam bayan sayfalarinimi dolasiyor butun gun.lol

saka saka ama cidden o sekilde cikti internet taramam. belki 'cin gibi adam' demek, sen masallah oylesin =)

<$Blo8:25 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blocem, ben malum comment düşkünü olduğum için, ve bunun da en kolay yolu insanlara yorum bırakmak olduğu için sonuç öyle çıkıyo. "ellerine sağlık, çok güzel olmuş" kopyala, yapıştır, yapıştır, yapıştır, yapıştır :))

şaka haaa, herkesin tarifini okuyorum vallaa :D

<$Blo9:33 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloBen ne anlama geldiğini biliyorum,ama söylemem.

<$Blo9:50 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger kediş ki...

<$BloSoyadı kanunun çıktığı çook eski yıllar olan 1937 li yıllardayız efeem.
Geçin bakiim şööle yamacıma yavrularım,dinleyin Biyonik nenenizi:

Bu bizim kommiks Mehmet oolumun dedesinin dedesinin dedesi Hamza Efendi,Kayserinin meşhüür Erciyes dağı eteklerinde ahbablarıylan dolanıyomuuş.Ahbablardan Nuri çavuş Dağa bakarak dimişki:
-La Hamzaa,ahanda bu dağdan lav çıkarmı kinee?
Bizim Hamzanın kulakları pekde eyi duymazmış.Zati lakabıda"sağır ve uydurur Hamza"ymış.
-"Nee LİV mii?demiş.
-"Ne Livi ula Hamza.Yine uyduruyong.Lav var mı diyoom lavv."
Nuriyi başından savmak isteyen Hamza:
-"he hee LİV VAR,LİV VAR"demiş.
Ahanda tam o sırada erciyesten bi lav patlamamış mı.Aman nassıl bi lav,millet altına yapa yapa kaçışmıış.
Nuri demiş ki:
-"Ulang,bu Hamza lavın patlayacaanı nirden bildikinee.LİV VAR ;LİV VAR dedi.Vallaha CİN gibi adammış"demiş.
O günden soona tüm Kayseride Hamzanın namı almış yürümüş:
LİVVARCİN
İşte yavrularııım,Mehmet Livvarcin Hamza dedesi gibi herbişeyi bilen cin gibi bir adamdır.Soyadlarıda burdan gelmektediiir.
Hade namazımı kılam,yatem beng artuk.

-"

<$Blo10:25 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger cenkunalş ki...

<$BloValla ben de ilk gördüğüm günden beri bu livvarcin ne anlama gelir onu düşünmekteydim.
Biyonikkedi öğretmenin anlattığı masal pek yabana atılır gibi değil ama yine de pek emin olamadım.
Tdk dan arattım,anlam çıkmadı.
Farsça mı acaba?
Bir de benim aklıma livvarcin deyince güvercin geliyor.Neymiş bunun anlamı ya?

<$Blo10:33 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger OzgeBozkurtş ki...

<$BloLivarcin :D Kafası kutunun içinde fıldır fıldır dönen cin olabilir mi?? :D

<$Blo10:40 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger kediş ki...

<$BloMehmet bu da sana eşimin hikayesi,valla kıymetini bil,herkese yapmaz bööle kıyak haa:
(Eşimin annesi Sarıoğlan ilçesinden.Valla bak!Hemşosunuz yanee)

Çook eski çağlarda antilopların ataları olan loplarla yine çok vahşi ve dehşetengiz olan,Gayseri halkının LİV diye çağırdığı yaratıklar ormanlarda yaşarlarmış.
Loplar,hep öölesine ortalikta mal kimin gezerlermiş.Bu yüzden onları kimse iplemezmiş.Loplar ot yiyip geviş getirip öküz kimin yatarlarmış.Oysa LİVler çok nadir olarak ortaya çıkıp dehşet saçıp ortalığı kana bularlarmış.
Bu nedenle Gayseri halkı onları gördüklerinde
-"LİV VAR!!LİV VAR!!
diye bağırıp kaçacak delik ararlarmış.
Fakaaat bu LİV'lerden yalnız insanlar değil doğa üstü yaratıklar da acaip tırsarlarmış.

İşte bunlardan orman perisi,arkadaşı olan orman CİN'inin arkasından gizlice yaklaşan bir LİV olduğunu görünce,CİN'i uyarmak için:
-"LİV VAR CİN!!LİV VAR CİN!!"
diye bağırmış,ama arkasında olduğunu söylemeyi unutmuş.CİN:
-"Hani nerde?Hani nerde?"derken,
LİV Bursa işi piçaanı arkadan CİN'e daldırıp,emaneti kanırtarak CİN'in pekmezini akıtmış.

işte bu olayın anısına bu kötü vak!a tarihe
"LİVVARCİN"olayı olarak geçip,günümüze kadar süregelmiştir.

<$Blo10:43 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger Burcu Karadaşş ki...

<$Blotarife ne hacet yaw:)) sanki biliomuşum gibi oldu.

evet atıorum-en azından dürüstüm-hangid dil de demişsiniz.italyanca olsun.böyle bi havalı gözüküo zatii.hava kattar die:D

ya post a commentlere sorduğunuz sorunu dışında herşey yazılıo.sinir oluyodum o sibeple ben yazarım kardeşim dedim!! haksız mıyım??
hayır.(her durumda zeytin yağı vazifesi gören biri için:))

<$Blo10:29 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger Unknownş ki...

<$Blohmm...Bi cin türü??!

<$Blo3:52 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger cenkunalş ki...

<$BloCinler korkutucu olur benim bildiğim ama...

<$Blo7:02 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger ZeYNePş ki...

<$BloBende anlamini bulmus degilim,
ama eskilerde insanlar yaptiklari mesleklere gore soyisim alirlardi genellikle, amma livvarcin hic bir meslege uyum saglamiyor,
liv yada livvar i cozmemis gerek once sanirim :)))

bakalim sonuc ne olacak.
sabirsizlaniyorum !!!

zeynep

<$Blo9:07 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger un4tunatelyş ki...

<$Bloben de hep merak etmişimdir.. ama sormaya çekindim nedense.. anlamını söyleyin de aydınlanalım artık.. yazılan hikayeler çok iyi gerçi.. :)

<$Blo1:45 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blomehmet, üzülme :))))

anonymous, kulağıma söyle :)

biyonikkedi, valla bu soyisimle ilgili çok hikaye duydum ama seninki maaşallah Dede Korkut kalitesinde

cenk, ilk duyduğunda "ne? güvercin mi?" diye tepkilere alıştık biz :)

özge, umarım değildir :D

biyonikkedinin eşi enişte, senin hikaye de maaşallah Yaratık-3 kıvamında :)

burcyni, ?!? :)

jade, mmm yok yok değildir herhalde :)

cenk, tekrar teşekkürler :)

zeynepciğim, valla ben de sabırsızlanıyorum :)

unfortunately, sonucu duyunca, muhtemelen sen çok kızacaksın :)

<$Blo10:34 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger Gamzeliş ki...

<$BloEvet bende araştırayım dedim ama senin siten çıkıyor bulamadım yaa :(( Neyse burdan öğreniriz bizde

<$Blo11:46 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blogamzeli, umarım dediğin gibi olur :)

<$Blo12:02 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger Gamzeliş ki...

<$Bloolmucak galiba...öğrenemicez :((

<$Blo12:35 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloArkadaşlar soyadımız

livvarcin

değil

livvarçin

Evlenirken eşim farketti hepimizin nüfus cüzdanında "ç" yazdığını. Yoksa biz de kendimizi cin sanıyorduk. Hikayemizde şöyleydi.

Liv = yaşamak

livvar = yaşamak var

livvarcin = yaşamak var cin gibi

yani cin gibi yaşayan adam.

Ama şimdi formül bozuldu.

"Çinli gibi yaşayan adam" pirinç yerine hamurişine ağırlık veren bizim aileye uymuyor.

Veciz söz:

Bazı insanların (soy)isimleri anlamlıdır. Bazı insanlar (soy)isimlerine anlam kazandırır.

Sizce livvarçin'in anlamı ne olsun. Bundan sonrası için...

<$Blo12:46 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Bloolay açığa çıktı arkadaşlar, bizim soy ismimizin bi anlamı yok, ama bu bigbrotherın da dediği gibi olmayacağı anlamına gelmez. yeni soru bu, soyismimizin anlamı ne olsun. en çok oy alan anlamı kabul edeceğimizden hiç şüpheniz olmasın.

bundan sonra da, anlamı sorulduğunda hepimiz aynı cevabı verecez.

buyrun söz sizde
(tgrt haber, atina :))) )

<$Blo12:54 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger hlş ki...

<$Bloben bir LİVVARÇİN üyesi olaraktan bigbrother'ın söylediklerine katılıyorum 95 yılından beri tanıyorum bu aileyi..... ne yorum yazsam bilmem bize ençok ne uyar seçmesi zor doğrusu kızıma bir sorayım bakalım küçük cin ne diyecek

<$Blo3:24 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger Nilayş ki...

<$BloMehmet kardesim, senin haberin yok ama soyadin avrupa kokenli olup, Avrupa kapilarina dayanmis osmanli ordularinin oralarda turist gibi gezinerekten bakkaldan cakkaldan ogrendigi bir kelimedir. Aslinda bu bir cumledir. Soyle aciklayim :
Liv= Anglosakson dil grubundan gelip, yasamak anlamini tasir.
Var= Ingizlizce where sozcugunu telaffuz edemeyen atalarimiz, var demisler. nerede demek oluyor bu.
Cin de o devrin zalim kralinin adi. YAni bizim ordular, gitmisler, krali bulamamislar ve bakkala sormuslar. Liv var Cin? Yani nerede yasar Cin? demek. Umarim yardimci olabilmisimdir. HAlis muhlis osmanli kelimesidir.

<$Blo10:44 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger kediş ki...

<$Bloeeeee sen de şimdi memet efennnndiii.Ben bi anlam bulacam sana ama....
Len Allaan gayserilisii biz gecegin bi vaktı iniştenlen otuuduk meemet ifendiye ferman kimin yorum döşedik,adam bizi bi cümleyle geçiştiriviimiş,daa olmadı yok efendim" bi anlam bulun da ,ortak dilimiz ossun da",BM üyesi evrensel insan mısınkine sen?niyapaacan ortak anlamıı,miyaş mı bağlayıviicen bizee.de bakeeem.
Biz daa kendü soyadımıza bile bukadder gafa yormamışıkinen meemet ifendigin meanaasıylan uğreşcez şindik he!
Senin yaptıını çorumlu yapmaz haa meemet aaa.
vay be nenem dediydii,insanoolu namkördür yavrııım,sen bağ bağaşlarsın o bi salkım üzmü çok görür saga diyeeee.sen döşeko yorum,o film eleştirisi bi cümülecik yapıviisin geçsin.vah anam vaaaah!

<$Blo11:36 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger un4tunatelyş ki...

<$Blohahhaha.. olay baya gelişmiş ben yokken..
mehmet, bir anlamı yok demişsin ama la cocina de nilay sana anlamı da bulmuş işte:)
bu arada biyonikkedi'nin sitemine de çok güldüm.. başkalarına yaptığın yourmları öyle iki satırla geçiştirirsen, işte böyle sitem edilir..:p

<$Blo12:31 ÖÖ <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloBizim soyadımız

livvar c in

değil

livvar ç in

Lütfen yorumları ona göre yapın...

<$Blo8:58 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blomillet yavaş yavaş geriliyo mu, yoksa bana mı öyle geliyo,biyonikkedi vermiş veriştirmiş zati :) bigbrother, ikinci kez uyarmam, topuklarınıza sıkarım edasında :)

ne diyim sonumuz hayr olsun ;)

<$Blo9:31 ÖÖ <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloYıllarca soyadımızın yanlış yazılmasıyla mücadele ettim. Baba evimin kapısında bile soyadımız yanlış yazılmış. İlk defasında soyadımızı doğru yazan üç kişi yoktur. Karşılaştıklarımın bazıları:

livararian

livardin

livarci

Artık yeter demenin zamanı geldi.

<$Blo9:42 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blobenim hatırladığım bir kaçı ise şöyle

livararci
livarecin
livercan

<$Blo11:13 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger acicikolataş ki...

<$Bloarkadaslar son noktayi koyuyorum:mehmet arkadasimiz sagolsun cok mutevazı, vurgulamak istemiyor ama bu arkadasimizin ailesi vaktiyle pastırma ihracati yaparmis 72 ulkeye ve cok zengin bir aileymis. yani o kadar zenginmis ki karun haltetsin. bide o devirlerde ingilizce bilen sayili asilzadelerdenmis bunun dedeleri(afedersiniz bu dedim) efendime soyleyeyim, LIV=yasamak(live) VAR=varlik'in kisaltilmişi ÇİN=icinde'nin kısaltılmışı. Yani anlayacaginiz, Ingilizce-Turkce karisimi ''varlık içinde yaşamak'' anlamına gelir. Bi de bunlarin fakir rakipleri varmis o donem Livyokçin diye ama silinmişler gitmişler. (onlar da yokluk icinde yasamislar malumunuz)

<$Blo12:14 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blogayri_ihtiyarı, pes vallaa :)))

<$Blo2:16 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger Gamzeliş ki...

<$Blobak gördünmü oldu? Burdan öğrendik :)

<$Blo5:55 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$Blosimdi bu soyadi meselesiyle benim kafam karisti, bigbrother senin amerikadan bir dostun deyilde akrabanmiydi mehmet?

sen tutup bize dedin yazinin en basinda hemde kocaman harflerle bizim soyadimiz 'LIVVARCIN' diye, millete ona gore yorum yaptirdin sonra bigbrother'in diyor bizim soyadimiz o deyil, dogrusu bu, ona gore yapin diyor yorumlarinizi =)

mehmet birde soyadimizin standirtida yok diye 3 tanede alternetif sunduydun.lol, bak alternatif malternatif yokmus, tek bi soyad oda 'livvar ç in' mis =)

<$Blo7:00 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Bloşimdi cem kardeş, durum şbildiğin gibi değil :)
nüfus cüzdanımda livvarçın yazıyor, ehliyetimde livvarcın, başka bir kimlikte livvarcin, ama kulağa en hoş geleni (!) livvarcin olduğu için biz sözlü olarak söylerken bunu kullanırız genelde.
o bakımdan ben de livvarcin dedimdi. kötü bi niyetim yoktu. eminim bigbrotherın da kötü bi niyeti yoktur. biz sadece diğer normal insanlar gibi bizim de soyismimizin bir anlamı olsun istedik, bunu bize çok görmeyin :D

<$Blo8:03 ÖÖ <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloBizim soyadımız LİVVARÇİN

Anlam bulacağız derken orjinalliğini bozmayın yoksa kızarım.

Çok kızarım..

Çok çok kızarım.....

Çok çok çok ....

<$Blo9:58 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blobigbrotherı ben yakinen tanırım arkadaşlar, bakmayın siz öyle çok kızarım dediğine, karıncayı bile incitmez o ..vallaaa :)

<$Blo5:50 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$Blohım ilginç bi soyadı ya ..:D
bigbrother nickini duyunca insan geriliyo ama biras.. nasıl bilcez onun karıncayı bile incitmeyeceğini kanıtla dermişim ..:D

<$Blo12:56 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$Blo34 yaşındayım. Son 30 yılda bilerek hiçbir karıncayı incitmedim.
Tavuklara kış köpeklere hoşt demedim,

Dalından koparıp elma yemedim, (birkaç tane yemişimdir ama kafiye bozulmasın)

Dikenli dikensiz hiç gül dermedim,

Yaz demedim kış demedim,

Sevgi dedim dostluk dedim

Benden korkmayınnnnnnnnn!

<$Blo1:17 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger cenkunalş ki...

<$BloBen güvercinle ilgili bir yönü olduğunu düşünüyorum her şeye rağmen.Bu soyisimin cinle ilgisi yok.

<$Blo1:27 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger Tugcş ki...

<$BloYok mu yeni post livvarcin be?

<$Blo7:47 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Bloarkadaşlar bu arada bigbrother son 2 yıldır hep 34 yaşında :D

<$Blo8:38 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Blotuğçe, valla şu ara kafa biraz karışık, biz kendimiz post olduk zati, hiç yenileyecek poozisyon yok. şu anki ruh haliyle bir yazı yazsam, maazallah toplu intihar eylemlerine filan sebep olmaktan çekinirim vesselam . neme lazım :))

<$Blo10:48 ÖÖ <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$Blobu kadar cok blog bayanlarinin sayfasini gezersen olacagi buydu be mehmet, gaysarili koc gibi adamimizida kaybettik bahar havasina =)

saka bi yana umarim hersey yolundadir hayatinda, fazla SIKMA kendini, bazen herseyi oluruna birakmak en iyisi oturup kendimizi uzmekten ve yormaktansa, sonucta hayat oylede boylede devam ediyor biliyorsun.

Hadi kendine iyi bak ve en kisa zamanda kendini toparla, ozlettin yazilarini bize.

<$Blo9:29 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger Unknownş ki...

<$Blocanım abicim neoldu sana?nerde o eski şen mehmet livvarcin.Telaşlanmaya başladım ama yaaaaaaaaaa

<$Blo4:22 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger cenkunalş ki...

<$BloMehmet Bey,sana bir fıkra ithaf ettim blogumda ama kusuruma bakmazsın artık.(KUSURA BAKMA LÜTFEN).
Gelmiyorsun ya buralara,belki neşeli yazılarına dönersin diye yaptım böyle bir şeyi.

<$Blo12:25 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger cenkunalş ki...

<$BloKimse yanlış anlamasın.
Blog reklamı olsun istemedim.

<$Blo12:27 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger kediş ki...

<$BloMEMEET!
Bakaleeee!!!
Biz de eniştenlen sana bi bağ bağışladık len!!!
Malum şu sıkıntılı günnerinden kurtulsun Memeet diye!

Yannız bi zaamet buraya kadar gelicen abiciim be.

Biz eniştennen seni Muğla'nın girişinde bekliceez.

Hani şu sote,ormanlık alan var ya,hani adam kessen kimsenin ruhu duymaz,orda bekliyo olceez güzel kardeşim.

Yok leen tırsma,bağ orda arkadaşım,sen gel hele.

Bak nasıl da kurtulcan tüm sıkıntılarından...

Kuş kimin hafifleyeceen yani...

Sinir,zitres heçbişii kalmeyecek...

En Öz hakiki Gayseri otobusuna atla hadi güzel kardeşim.

<$Blo2:52 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger kediş ki...

<$BloLütfen yanlış anlaşılmasın!!
Muğla'nın reklamını yapmıyorum!!
Sadece bağışlıyacaamız bağ burda,o bakımdan!!!

<$Blo2:53 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger cenkunalş ki...

<$BloReklamlar sona erdi.
Şimdi esas konu.
Livarcin ne demek?

<$Blo12:27 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Bloarkadaşlar çok teşekkür ederim. inanın çok sıkıntılı ve yoğun bi dönem geçiriyorum. şu işleri halleder etmez aranızdayım.
açılış sayfam olmasa yorumlarınıza bile bakmaya fırsatım olmayacaktı.

tekrar hepinize de çok teşekkür ederim,
görüşmek üzere

<$Blo12:36 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloAçılış sayfan sinavonline.net değil mi? :-(

Canım kardeşim,

Hiç tafanı takma her şey daha güzel olacak. Geçiş süreçleri hep sancılıdır.

<$Blo12:45 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger DAMLAş ki...

<$BloNerelerdesin Livvarcin yaaa.....
Derdini söylemeyen derman bulamazmış :))
Bak Biyonik bağ da bağışladı, sırtın yere gelmez artık....

<$Blo4:26 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$BloHerşey yoluna girsin yeter ki, biz bekleriz.

<$Blo7:54 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger Günş ki...

<$BloHadi ama, yaz artık, her gün boş boş tıklanmıyor:) Şaka bir yana, derdin neyse tez zamanda geçsin...

<$Blo12:21 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger cenkunalş ki...

<$BloKandilin mübarek olsun; nerelerdesin kardeş.

<$Blo6:49 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger Oya Kayacanş ki...

<$BloLevent Kırca nişaburek nedir diye tutturmuştu ya yıllar önce. Bu da ona benzedi. Önce Latin kök gibi duruyor. Levare'den belki (kaldırmak). Aşağıdaki satırlar da sanırım Mongolca bir siteden. İkinci satırda "livarchin" geçiyor. İlginç.

bie bie neesee ikh yum hulgaildag gesen er PENAG livarchin ulsuud baidgiin shuu er ikh mgltoi butehgy aral. ...
forum.asuultserver.com/forum/viewtopic. php?p=977672&sid=253cae8613b4b3aa25c7e2d1ba0fff23 - 125k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

<$Blo6:35 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$Bloabi ben bu bloğu daha önce nasıl keşfedememişim yaa?

<$Blo7:43 ÖS <$Blo 
<$BloBlogger mehmet livvarcinş ki...

<$Bloarkadaşlar çok saolun
hemen şimdi bir post hazırlığına girişiyorum
derya merhaba, senin yok mu sayfan

tekrar görüşmek üzre
bu sefer çok kısa bir süre sonra ama :)

<$Blo10:04 ÖS <$Blo 
<$BloAnonymous Adsızş ki...

<$Blovalla bende 2 tane velet var. ben sıkı bi okuyucuyum sadece.

<$Blo12:39 ÖÖ <$Blo 
<$BloBlogger ersinş ki...

<$Blolivvarcin isveç üretimi bir jean

<$Blo3:24 ÖS <$Blo 

<$BloYorum Gönder



 Blog ve RSS Desteği 
 Hızlı Makale--Grup Oku 
Blogger'ın ana sayfasına geçerek, varsa önceden oluşturduğunuz Blog'lar üzerinde işlem yapabilirsiniz. Kayıt olma ve yeni bir Blog oluşturma işlemleri, sadece 3-4 basit adımda tamamlanmaktadır.